مجله سرگرمی جیپ مود, هری پاتر

هری پاتر و سنگ جادو

هری پاتر و اکشن فیگور

هری پاتر، شخصیت خیالی، پسری جادوگر که توسط نویسنده بریتانیایی جی.کی. رولینگ. دستاوردهای او در دوران بلوغ موضوع هفت رمان بسیار محبوب (1997-2007) بود که در هشت فیلم (11-2001) اقتباس شدند. یک نمایشنامه و یک کتاب از فیلمنامه آن در سال 2016 ظاهر شد. با جیپ مود فروشگاه اکسسوری فانتزی همراه باشید. 

جوراب یادگاران مرگ هری پاتر

فهرست مطالب

داستان هری پاتر از کجا شروع شد؟

هری پاتر اولین بار در رمان هری پاتر و سنگ فیلسوف (1997؛ همچنین منتشر شده با عنوان هری پاتر و سنگ جادو)، به عنوان یک یتیم که توسط خاله و عموی سرپرستش و پسرشان بدرفتاری می شود، معرفی شد.در یازدهمین سالگرد تولدش، هری متوجه می شود که والدینش جادوگر و جادوگر بوده اند و او که خود یک جادوگر است، برای شرکت در مدرسه جادوگری هاگوارتز دعوت شده است. او همچنین می‌فهمد که پدر و مادرش همانطور که عمه و عمویش به او گفته بودند در یک تصادف رانندگی از بین نرفتند، بلکه آنها توسط یک جادوگر شیطانی به نام ولدمورت به قتل رسیده‌اند. این داستان شروعی برای تولید و خرید اکشن فیگور هری پاتر شد.

هری پاتر و سنگ جادو

هری پاتر و ولدمورت

هری تنها کسی بود که تا کنون از حمله ولدمورت جان سالم به در برده بود – به نحوی که “نفرین کشنده” ولدمورت را پس زد – که باعث شد زخمی به شکل رعد و برق روی پیشانی او باقی بماند. در واقع، بقای اسرارآمیز هری فقط باعث کشته شدن ولدمورت شد که بی‌جسم رها شد، و بنابراین پسر جوان قبلاً یک چهره مشهور در جامعه “جادوگران” بود. در هاگوارتز، هری با همکلاسی‌هایشان ران ویزلی و هرمیون گرنجر دوست می‌شود و رقیبی در دراکو مالفوی پیدا می‌کند. او زیر نظر مدیر مدرسه، آلبوس دامبلدور، گرفته می شود. این روابط در سرتاسر سریال ادامه پیدا می‌کند، به‌ویژه زمانی که جادوگران و جادوگران جوان بزرگ‌تر می‌شوند و به سن می‌رسند

ولدمورت بدون اطلاع هری و به طور کلی برای بسیاری از دنیای جادوگران، در حال برنامه ریزی برای بازگشت به قدرت است. اگرچه ولدمورت در ابتدا ضعیف بود و به عنوان یک انگل در بدن پیروان زندگی می کرد، اما تلاش هایی را برای زندگی هری انجام می دهد که از کتاب اول شروع شد و در طول مجموعه ادامه یافت. در جلد چهارم، هری پاتر و جام آتش (2000)، ولدمورت بدن و قدرت سابق خود را از طریق یک مراسم جادویی به دست می آورد و پس از آن تعداد ارتش او به شدت افزایش می یابد.

خرید فیگور هری پاتر

مبارزه هری و دوستانش!

هری و کسانی که در کنار او هستند – از جمله برخی از معلمانش، چندین همکلاسی و سایر اعضای جامعه جادوگران – مجبور می شوند در موارد متعدد با ولدمورت و شاگردانش از جمله خانواده مالفوی مبارزه کنند. حماسه حماسی با پذیرفتن نقش خود به عنوان نماد “پسری که زندگی می کرد” و در مبارزه با جادوگر شیطانی با مرگ تقریباً حتمی روبرو می شود، به اوج می رسد. با کمک کسانی که او را دوست دارند و به او ایمان دارند، او می تواند پیروز بیرون بیاید.

داستان هری در نمایشنامه هری پاتر و کودک نفرین شده که در سال 2016 به نمایش درآمد ادامه یافت. در این تولید که بر اساس داستانی توسط رولینگ نوشته شده بود، هری با جینی ویزلی ازدواج کرد و آنها والدین جیمز سیریوس، آلبوس سوروس هستند. ، و لیلی لونا. اگرچه هری برای وزارت سحر و جادو کار می کند، اما همچنان با گذشته خود مبارزه می کند، در حالی که آلبوس باید با میراث پدرش مبارزه کند.

نفوذ سری هری پاتر در جامعه 

سریال هری پاتر بین کودکان و بزرگسالان در سراسر جهان بسیار محبوب شد. همه کتاب ها پرفروش بودند و در بیش از 200 کشور و حدود 60 زبان موجود بودند. این پدیده اصطلاحات جدیدی را – مانند تعریف جدیدی برای کلمه ماگل، شخصی که هیچ قدرت جادویی ندارد – وارد فرهنگ لغت رایج کرد. این کتاب ها به مجموعه ای پرفروش متشکل از هشت فیلم تبدیل شدند (کتاب پایانی، حدود 750 صفحه، در دو فیلم اقتباس شده بود) که طی 10 سال منتشر شد، که بیش از 7 میلیارد دلار در سراسر جهان فروخت. مجموعه کتاب و فیلم با هم حجم عظیمی از کالاهای مرتبط را تولید کردند و در سال 2010 یک پارک موضوعی با الهام از این فرنچایز در ایالات متحده افتتاح شد.

هری پاتر داستان

کتاب های مجموعه هری پاتر

  • هری پاتر و سنگ فیلسوف (1997؛ همچنین با عنوان هری پاتر و سنگ جادو منتشر شد؛ فیلم 2001 که با هر دو عنوان منتشر شد)
  • هری پاتر و تالار اسرار (1998؛ فیلم 2002)
  • هری پاتر و زندانی آزکابان (1999؛ فیلم 2004)
  • هری پاتر و جام آتش (2000؛ فیلم 2005)
  • هری پاتر و سفارش ققنوس (2003؛ فیلم 2007)
  • هری پاتر و شاهزاده دورگه (2005؛ فیلم 2009)
  • هری پاتر و یادگاران مرگ (2007؛ فیلم قسمت 1 2010، قسمت 2 2011)
  • هری پاتر و کودک نفرین شده (2016؛ نمایشنامه 2016); اگرچه یک فیلمنامه بود و نه رمان، اما به عنوان هشتمین داستان این مجموعه تبلیغ شد

در آخر

در فیلم هری پاتر توسط دنیل رادکلیف که در آن زمان یک بازیگر نسبتا ناشناخته کودک بود به تصویر کشیده شد. نقش دوستانش ران و هرمیون به ترتیب توسط روپرت گرینت و اما واتسون انجام شد. ریچارد هریس، بازیگر ایرلندی، نقش دامبلدور را برای دو فیلم اول بر عهده گرفت و پس از مرگ او، مایکل گامبون برای بقیه سریال جایگزین او شد. نقش ولدمورت را رالف فاینس بازی می‌کرد و پیروان او شامل تام فلتون در نقش دراکو مالفوی و هلنا بونهام کارتر در نقش جادوگر دیوانه بلاتریکس لسترنج بودند.

3 دیدگاه در “هری پاتر و سنگ جادو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *