مجله سرگرمی جیپ مود

متیو پری، ستاره «فرندز» در ۵۴ سالگی درگذشت

متیو پری، بازیگر نقش چندلر بینگ در کمدی تحسین شده «فرندز» درگذشت. او 54 سال داشت.

مرگ توسط سروان اسکات ویلیامز از بخش سرقت-قتل در اداره پلیس لس آنجلس تایید شد. او گفت که علت مرگ مدتی است که مشخص نشده است، اما هیچ نشانه ای از بازی ناپسند وجود ندارد.

آقای پری برای مخاطبان تلویزیون آمریکایی به خوبی شناخته شده بود و در بیش از 200 قسمت در تمام 10 فصل «دوستان»، نمایش موفق NBC که گروهی از متخصصان جوان ساکن منهتن را دنبال می کرد، بازی کرد. آقای پری در کنار بازیگران مطرحی مانند جنیفر آنیستون، دیوید شویمر و لیزا کودرو بازی کرد.

چندلر بینگ، شخصیت آقای پری، به خاطر شوخ طبعی خود قابل توجه بود.

«دوستان» پس از اولین پخش آن در سال 1994، چندین دهه دوام آورده و در سال‌های اخیر در بین مخاطبان جوان محبوبیت پیدا کرده است.

با وجود اینکه آقای پری بیشتر برای «دوستان» شناخته می‌شود، اما حرفه‌ای در تلویزیون داشت که تقریباً چهار دهه به طول انجامید، با اولین اعتبار او در سال 1979، زمانی که او کودک خردسالی در یکی از قسمت‌های سریال پلیسی «240-رابرت» بود. IMDb. او در 24 سالگی نقش چندلر بینگ را دریافت کرد.

با جیپ مود فروشگاه اکسسوری فانتزی همراه باشید.

تابلو نئون batman

فهرست مطالب

بیوگرافی متیو پری + خرید اکشن فیگور

ای در دهه 2010 در برنامه های تلویزیونی مختلفی نقش داشته است، از جمله “Mr. Sunshine، یک کمدی ABC محصول 2011 که در آن او در نقش بن دونوان، مدیر کل مرکز Sunshine، یک عرصه ورزشی و سرگرمی در سن دیگو بازی کرد. در آن نمایش، او تنهای غمگین و خود را به تصویر کشید که در حال 40 سالگی بود. آقای پری همچنین نقش اسکار مدیسون را در مقابل توماس لنون، بازیگر نقش فلیکس آنگر، در هر سه فصل بازسازی «زوج عجیب» بازی کرد. که از سال 2015 تا 2017 در شبکه CBS اجرا شد.

آقای پری در مصاحبه ای با نیویورک تایمز در سال 2002 گفت: “من مردی بودم که می خواستم مشهور شوم.” بخار از گوشم بیرون می آمد، خیلی دلم می خواست معروف شوم. شما توجه می خواهید، پول می خواهید و بهترین صندلی در رستوران را می خواهید. فکر نمی‌کردم عواقب آن چه باشد.»

آقای پری سابقه اعتیاد و مشکلات پزشکی مرتبط با آن داشت که باعث شد بیش از نیمی از عمر خود را در مراکز درمانی یا مراکز زندگی هوشیار بگذراند.

او در خاطراتی که سال گذشته منتشر شد، با عنوان «دوستان، عاشقان و چیز وحشتناک بزرگ»، دهه‌ها مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر را شرح داد.

مرگ متیو پری بر اثر چه بود؟

متیو پری برای اولین بار در سال 1997 به دلیل آنچه در گزارش های خبری به عنوان اعتیاد به داروهای مسکن توصیف شده بود به بازپروری رفت. در سال 2000، او به دلیل پانکراتیت، التهابی که می تواند ناشی از مصرف الکل و مواد مخدر باشد، در بیمارستان بستری شد.

اعتیاد او به یک سری عوارض در سال 2018 منجر شد که شامل ذات‌الریه، منفجر شدن کولون، یک دوره کوتاه حمایت از زندگی، دو هفته در کما، نه ماه با کیسه کولوستومی و بیش از ده‌ها عمل جراحی معده بود.

دو سال پیش، آقای پری، به اعتراف خودش که در آن زمان تازه هوشیار بود، در یک گردهمایی تلویزیونی از گروه بازیگران «فرندز» ظاهر شد، که در آن ستاره‌های آن به برخی از معروف‌ترین مجموعه‌های سریال مانند کافی‌شاپ سنترال پرک نگاه کردند تا درباره قدیمی‌ها شوخی کنند. قسمت ها و لذت بردن از نوستالژی.

خبر مرگ متو پری باعث شد طرفداران در سراسر جهان ادای احترام خود را در رسانه های اجتماعی منتشر کنند.

براندون لوئیس، نویسنده ای در نیویورک، در پستی در X می گوید: «متیو پری زندگی پیچیده ای داشت، اما توانایی بی دردسر او برای خنداندن مردم یک هدیه قابل توجه بود.

دکتر جان لیدز، متخصص گوارش بریتانیایی، در پستی نوشت: «در تابستان به کتابش گوش دادم، جایی که او مبارزه‌اش را با مواد مخدر و الکل بسیار شیوا توصیف می‌کند.»

و RM از گروه پسر BTS که گفته است برای یادگیری زبان انگلیسی “Friends” را تماشا کرده است، بدون اظهار نظر در استوری اینستاگرام خود تصویری از آقای پری جوان و خندان منتشر کرد.

شک شدید طرفداران فرندز از درگذشت چندلر محبوب

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا که با پری به مدرسه رفته بود، گفت که این خبر “تکان دهنده و غم انگیز” است.
من هرگز بازی‌های حیاط مدرسه را که قبلاً انجام می‌دادیم فراموش نمی‌کنم، و می‌دانم که مردم در سراسر جهان هرگز شادی را که او برایشان به ارمغان آورد فراموش نمی‌کنند.»
پاجت بروستر، که در سریال Friends نقش شخصیت تکراری کتی را بازی می کرد، گفت که پری برای او “دوست داشتنی” بود.
او در X نوشت: “لطفا کتاب او را بخوانید. این میراث او بود که به او کمک کرد. اما او در آرامش نخواهد بود… او در حال حاضر خیلی مشغول است که همه را در آنجا بخنداند.”
رومر ویلیس، دختر بروک ویلیس، در اینستاگرام نوشت که از ملاقات پری در فیلم و تلویزیون با پدرش “خیلی غمگین است”.
او می‌گوید: «می‌دانم که او در زندگی‌اش چالش‌های زیادی داشت و با کمدی‌اش شادی زیادی را برای مردم به ارمغان آورد.
مورگان فرچایلد که در سریال Friends نقش مادر پری را بازی می کرد، گفت که او “دلش شکسته”.
لورا بنانتی که با او در کمدی Go On حضور داشت گفت: متی سخاوتمند، درخشان و استعدادی بی نظیر بود.
شانون دوچرتی، هنرپیشه، ادای احترامی طولانی منتشر کرد و گفت: “شوک و غم غالب است”.
طبق گزارش ها، تیم ورزشی مورد علاقه او، لس آنجلس، در جریان بازی شنبه شب خود برای ادای احترام، آهنگ تم Friends را اجرا کرد.
این بازیگر آمریکایی-کانادایی بیشتر به خاطر ایفای نقش چندلر بینگ مورد علاقه طرفداران برای 10 فصل سریال کمدی دوستان، در کنار کورتنی کاکس، جنیفر آنیستون، دیوید شویمر، مت لبلانک و لیزا کودرو شناخته شده است.
یک نماینده ناشناس برای پری مرگ این بازیگر را به NBC، شبکه‌ای که سریال Friends را در کل 10 فصل پخش می‌کرد، تایید کرد.

یادداشت نویسنده

تا بحال پیش نیامده بود که به طور شخصی در وبسایتی اظهار نظر کنم یا مطلبی را از زبان خودم بنویسم.

امروز صبح مورخ 7 آبان 402 وقتی قهوه اول صبحمو میخوردم،با دیدن عکس چندلر بینگ لبخندی زدم و رد شدم. به چیزی مشکوک نشدم.تا اینکه دیدم عکس بعدی نوشته در آرامش بخوابی چندلر! من حدود 14 سال هست که هر روز حداقل یک اپیزود از فرندز رو میبینم. هر روز! به نظر من فرندز شامل جلسات تراپی رایگانیه که هرکسی توی هر حالی میتونه ببینه و حالش خوب بشه. ولی این خبر بدجوری منو بهم ریخت. هیچ وقت فکر نمیکردم مرگ انسانی که یه بازیگر خارجی بوده بتونه انقد منو ناراحت کنه.
چندلر عزیز، تو هیچوقت تنها نبودی. یک دنیا از غم از دست دادنت غصه داره.
امیدوارم و مطمئنم که در آرامش ابدی هستی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *