بیبی یودا, مجله سرگرمی جیپ مود

بیبی یودا و هر آنچه درباره او باید بدانیم!

بیبی یودا

بیبی یودا یا گروگو از کاراکترهای محبوب دنیای ستاره‌ی جنگی است. این کاراکتر در داستان ستاره‌ی جنگی به عنوان یک جدایی‌ناپذیر از مستر یودا، شخصیتی بسیار پرقدرت و باتجربه، نشان داده شده است.

بیبی یودا 50 ساله در آغاز “ماندالوریان” است. گرچه سن او پیر به نظر می رسد، اما گروگو هنوز از نظر رشد کودک است و این به دلیل کندی رشد گونه او است.او در حدود سال 41 قبل از نبرد یاوین (BBY) به دنیا آمد. در جدول زمانی جنگ ستارگان، وقایع «ماندالوریان» حدود پنج سال پس از «جنگ ستارگان: بازگشت جدی» اتفاق می‌افتد که در 4 پس از نبرد یاوین (ABY) روایت می‌شود. این بدان معناست که «ماندالوریان» در 9 ABY می گذرد. اگر گروگو 50 سال سن داشته باشد، در 41 BBY متولد می شود. با جیپ مود و این مطلب باحال و جذاب همراه باشید.

اکشن فیگور بیبی یودا 2

خرید اکشن فیگور بیبی یودا

در این سریال، شخصیت اصلی معروف به «ماندالوریان» استخدام می‌شود تا گروگو را برای بازمانده‌ای از امپراتوری سقوط‌شده کهکشانی ردیابی و دستگیر کند، اما در عوض، او پدر خوانده‌اش می‌شود و از او در برابر امپراتوری‌ها محافظت می‌کند. نام واقعی شخصیت تا قبل از «فصل 13: جدی» فاش نشد، که همچنین توضیح داد که گروگو در معبد جدای در کوروسکانت در طول جنگ های کلون ها بزرگ شده است. پیش از این، نام رسمی این شخصیت که در زیرنویس‌ها و زیرنویس‌ها استفاده می‌شد، «کودک» بود. در پایان «فصل 24: بازگشت»، پس از پذیرفتن ماندالوریان توسط ماندالوریان، نام دین گروگو به او داده شد، پس از نام خانوادگی خود «دین جارین».

یودا بزرگ

گروگا و بیبی یودا

از نظر فیزیکی، گروگو شباهت زیادی به یودا دارد که دارای پوست سبز و گوش های بلند و نوک تیز است.گروگو از نظر اندازه کوچک، با چشمان پهن، موهای کوتاه و پوست چروکیده است. گروگو قادر به نشستن، خزیدن، راه رفتن و غذا خوردن است. به نظر می‌رسد که او قادر به درک برخی از زبان‌هایی است که در اطرافش صحبت می‌شود، اما نمی‌تواند صحبت کند، مگر با صداهای غم‌انگیز بچه‌مانند. آنتونی برزنیکن از Vanity Fair اظهار داشت: “انتقال احساسی در اینجا اتفاق می افتد. مخاطب بیشتر به ماندالوریان بی نام و چهره اهمیت می دهد زیرا او بسیار به بیبی یودا اهمیت می دهد.” با وجود سن کم، او را به عنوان “دالایی لاما در کودکی نوپا” توصیف می کند

بیبی یودا

توانایی های فوق العاده گروگو

جین کاولوس، اخترفیزیک‌دان سابق ناسا و نویسنده کتاب «علم جنگ ستارگان» نیز معتقد است که گروگو هوشیاری بیش از سال‌های عمرش را نشان می‌دهد و به آگاهی و همدلی‌اش با موجودات حتی زمانی که صورت یا بدن‌شان کاملاً پوشیده است، و همچنین توانایی‌اش در تشخیص آسیب‌های ناشی از آن اشاره می‌کند. دیگران و تلاش برای تعمیر آن.

با وجود جوانی، گروگو توانایی قابل توجهی در استفاده و دستکاری نیرو از خود نشان می دهد، مانند زمانی که موجود بزرگ Mudhorn را در “فصل 2: کودک” به هوا بلند می کند، و زمانی که آتش را منحرف می کند. یک شعله افکن مهاجم در «فصل 8: رستگاری» به او باز می

گردد.کوین ملروز از Comic Book Resources خاطرنشان کرد که در فیلم اصلی سه گانه جنگ ستارگان، امپراتوری ضربه می زند (1980)، لوک اسکای واکر برای بلند کردن یک جنگنده X-wing به دلیل اندازه بزرگ آن تلاش کرد، بنابراین این واقعیت که گروگو می تواند اشیاء سنگین را با وجود او بلند کند. اندازه کوچک و سن کم، گستردگی قدرت نیروی او را نشان می دهد

بیبی یودا یا همان گروگو چه اخلاقیاتی دارد؟

درباره‌ی اخلاقیات این کاراکتر، باید گفت که گروگو یکی از کاراکترهایی است که با وجود قدرت و توانایی بالا، همواره از آنها به نحو مسئولانه و برای حفظ عدالت استفاده می‌کند. همچنین، گروگو برای داشتن تعاملی سالم با دیگران، همیشه با احترام به دیگران رفتار می‌کند و از اصول اخلاقی و انسانی پیروی می‌کند. به طور کلی، اخلاقیات گروگو به نوعی با اخلاقیات جدایی‌ناپذیر مستر یودا ارتباط دارد که شامل تلاش برای عدالت، احترام به دیگران، صبر و مراقبت از کسانی است که در معرض خطر قرار دارند.

گروگو همچنین مکرراً تمایل خود را برای استفاده از نیرو برای کمک به اطرافیان نشان می‌دهد، مانند زمانی که تلاش می‌کند تا زخم‌های ماندالوریان را در «فصل 2: کودک» التیام بخشد، و زمانی که او زخم‌های تقریباً کشنده گریف کارگا را التیام می‌بخشد. با این حال، پس از استفاده از نیرو به این شیوه، گروگو اغلب خسته می شود و به بیهوشی می رسذ،  که نشان می دهد او هنوز در حال توسعه قدرت خود است و هنوز مهارت لازم برای کنترل کامل آن را ندارد. گروگو علیرغم توانایی طبیعی خام خود با نیرو، آموزش ندیده است و همچنان برای محافظت به شدت به ماندالوریان و سایر متحدان وابسته است.گروگو خلق و خوی شیرینی دارد،و با بیشتر افرادی که با آنها روبرو می شود، بی گناه و مهربان است،اما گهگاه قادر به خشونت نیز می باشد،

قدرت بیبی یودا

3 دانستنی جالب درباره بیبی یودا

بیبی یودا یا گروگو، کاراکتری مشهور و محبوب دنیای ستاره‌ی جنگی است که در فیلم‌های مختلف این سری معرفی شده است. در ادامه، به برخی از مهمترین نکاتی که باید درباره‌ی این کاراکتر بدانیم، پرداخته می‌شود:

۱. مشخصات فیزیکی: بیبی یودا یکی از نژادهای جدایی‌ناپذیری است که به نام یوداشی در دنیای ستاره‌ی جنگی شناخته می‌شود. این کاراکتر دارای قدرت و استحکام فیزیکی بالایی است و با وجود سن بالای خود، هنوز هم توانایی مبارزه با اعداد بالای دشمنان را دارد.

۲. قدرت‌ها: گروگو دارای قدرت‌های بسیار زیادی است که به شرح زیر است:

  • دارای قدرت تلفظ کلمات جادویی است که می‌تواند با آن‌ها سلاح‌ها را از بین ببرد یا آن‌ها را به دشمنان خود برگرداند.
  • قابلیت هدایت نیروهای نورانی دارد که به دیگران در برابر دشمنان کمک می‌کند.
  • مهارت بالای مبارزه‌ی سلاح‌دستی و تک‌نفره را دارد.

۳. مکانیزم تفکر: یکی از ویژگی‌های جالب بیبی یودا، مکانیزم تفکری وی است. او با وجود سن بالا و مدت زیادی که در سرپرستی آموزشگاه جدایی‌ناپذیر یوداشی گذرانده است، هنوز هم در فکر و اندیشه‌ی خود بسیار پویا است و توانایی بالایی در تصمیم‌گیری دارد.

1 دیدگاه در “بیبی یودا و هر آنچه درباره او باید بدانیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *